דאגת היועמ"שית למחבלים: התכתשות בן גביר וארבל דלפה

    איתי גדסי 2 Comment on דאגת היועמ"שית למחבלים: התכתשות בן גביר וארבל דלפה

    השר בן גביר תקף בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה, שדרשה ממנו הבהרות מדוע המחבלים בכלא לא מקבלים פירות: "אין גבול לניתוק". עימות בקבוצת שרי הממשלה: השר ארבל יצא בתקיפות נגד בן גביר "האמת היא גם אופציה". בן גביר ווסרלאוף עקצו בתגובה: "בחנפנות לא מגיעים לבית המשפט העליון" | כל הפרטים

    צילום: חיים גולדברג, יונתן סינדל - פלאש 90
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה: היועצת המשפטית לממשלה ביקשה מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הבהרות באשר לתנאי המחבלים בבתי הכלא, בהם מחבלי הנוחבה שביצעו את הפשעים המחרידים ביותר שניתן להעלות על הדעת, במתקפה האכזרית על יישובי הדרום בשמחת תורה.

    בין היתר שאלה היועמ"שית את בן גביר, במסגרת גיבוש עמדה לעתירה נגד תנאי המזון של המחבלים, "מדוע אין להם פירות בניגוד להמלצות הדיאטנים שהוצגו? איך זה לא פוגע להם בבריאות?". כך פורסם ב'ישראל היום'. היועמ"שית מיארה ציינה כי מדובר בתנאים ששירות בתי הסוהר חייב לספק לאסירים בהתאם לפקודת בתי הסוהר.

    מתוך החשיפה בישראל היום

    ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים נמסר בתגובה לפרסום: "לאחרונה הוגשה עתירה לבג"ץ בעניין המזון הניתן לכלל האסירים הביטחוניים המוחזקים בבתי סוהר בישראל. על מנת לבחון את הטענות ולגבש מענה לעתירה, התקיים דיון רב משתתפים, שמטרתו הבנת התמונה העובדתית ועמדת גורמי המקצוע. כל השאלות שהועלו בדיון נגזרו מהעתירה ומפניות נוספות בנושא, ותכליתן היתה כאמור בירור העובדות לאשורן".

    עוד נמסר: "בדיון לא הוצגו עמדות משפטיות או אחרות מצד נציגי הפרקליטות והייעוץ המשפטי לממשלה, ואף חודד כי רק לאחר הבנת התמונה העובדתית ניתן יהיה לגבש מענה. בסוף הדיון נקבע כי ייערך דיון המשך. למותר לציין כי המדינה מחויבת לבחון כל טענה להפרת הדין המועלת בפניה ולהשיב באופן מבוסס ויסודי לעתירות לבג"ץ".

    השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף הבוקר את היועצת המשפטית: "אין גבול לניתוק של היועצת המשפטית לממשלה, אין גבול להזיה. בזמן שהחטופים שלנו מקבלים בעזה רבע פיתה ליום, בזמן שהחטופים והחטופות שלנו עוברים התעללות בעזה — ליועצת המשפטית לממשלה חשוב שאצל כל מחבל בתא יהיה סלסלת פירות. הגיע הזמן שממשלת ישראל תאמץ את עמדתי ותקבל החלטה מאוד מאוד ברורה: שמי שמנהל את הדברים, זה הממשלה, לא היועמ"שית".

    בערוץ 14, חשף הכתב מוטי קסטל עימות חריף בקבוצת הווטסאפ של שרי הממשלה, בין השר משה ארבל לבן גביר וסרלאוף, על רקע דרישת היועצת המשפטית לממשלה ביחס לתנאי האסירים.

    ההדלפה מקבוצת השרים

    שר הפנים משה ארבל הגיב להתכתבות שנחשפה בקבוצת השרים: ״אין עוררין שתנאי הכליאה של מחבלים בכלל ומחבלי הנוח׳בה הארורים בפרט חייבים להיות מחמירים ביותר. אסור לרחם על אכזרים והדבר כלל לא שנוי במחלוקת. ההתנהלות הפופוליסטית של בן גביר כביכול יש דעות חלוקות בנושא וכי עלתה ממשרד המשפטים דרישה לאספקת פירות למחבלים, שקרית, חוטאת לאמת ומלבה שנאה. האמת אהובה יותר״.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הארבל הזה כנראה שהשבשה דעתו

    2. 1

      המרחם על אכזרים מתאכזר לרחמנים. אם כבר מדברים על פירות אז חשוב לדעת שהטבח הנוראי שעברנו הוא פרי יוצרם של אדריכלי אוסלו שהיום דואגים לבריאותם של המחבלים שתכף עלולים להשתחרר לבצע טבח נוסף רח"ל.